1.1 Tiedät opetuksen ja ohjauksen suunnittelua ohjaavat asiakirjat.
Opetuksen ja ohjauksen suunnittelua ohjaavat lukuisat asiakirjat, lait ja säädökset. Peruskoulujen ja lukioiden opetusta säätelee valtakunnallinen OPS, mutta muissa oppilaitoksissa on omat OPS:nsa. Kaikkea opiskelua ohjaavat valtakunnalliset tutkintojen perusteet. OAMK:ssa on jokaiselle alalle oma opetussuunnitelmansa. Omaa opiskeluamme ohjaa HOPS.
https://paulaopettajaksi.blogspot.fi/2017/09/11-opetuksen-ja-ohjauksen-suunnittelua.html
1.2 Ymmärrät suunnittelua ohjaavia oppimisen teorioita ja oppimiskäsityksiä.
Käsitykset ja teoriat oppimisesta ovat vaihdelleet eri aikausina. Nykyisin vallalla oleva käsitys on lähellä konstruktivismia ja sosiokonstruktivismia. Oppimiskäsitystä enemmän opetuksen suunnitteluun ja opetusmenetelmien valintaan vaikuttavat opettajan oma persoonallisuus sekä käytettävissä olevat välineet.
http://paulaopettajaksi.blogspot.fi/2017/09/opetuksen-suunnittelua-ohjaavia.html
1.3 Ymmärrät oppimisprosessin merkityksen opetuksen ja ohjauksen suunnittelussa.
https://paulaopettajaksi.blogspot.fi/2017/09/13-oppimisprosessin-merkitys-opetuksen.html
Oman alani opetussuunnitelma: http://www.oamk.fi/fi/koulutus/ammatillinen-opettajakorkeakoulu/ammatillinen-opettajakoulutus/opinnot-ja-opiskelu/opetussuunnitelma/
Mitkä ovat opetuksen suunnittelun vaiheet?
https://paulaopettajaksi.blogspot.fi/2017/09/opetuksen-suunnittelun-vaiheet.html
Miten ydinainesanalyysi tehdään?
https://paulaopettajaksi.blogspot.fi/2017/09/ydinainesanalyysi.html
Mikä muuttuu, kun siirrytään oppiainelähtöisestä mallista osaamisperusteiseen malliin?
https://paulaopettajaksi.blogspot.fi/2017/09/oppiainelahtoisesta-oppimisesta.html
Miten pedagoginen käsikirjoitus tehdään? Esimerkki omalta alalta/oman alan opetussuunnitelmasta
https://paulaopettajaksi.blogspot.fi/2017/09/pedagoginen-kasikirjoitus.html
2. Turvallisuus: Otat huomioon opetuksen ja ohjauksen suunnittelussa opiskelijan fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen turvallisuuden.
https://paulaopettajaksi.blogspot.com/2018/11/turvallisuus.html